Германия планира да увеличи с 50% субсидиите за купуване на електрически автомобили

Германия планира да увеличи с 50% безвъзмездната помощ, която се отпуска на купувачите на електрически автомобили, за пет години от 2020 г. Това се казва в правителствен документ, видян от Reuters, който е най-новата част от серия от мерки за ускоряване на продажбите на превозни средства с ниски емисии.

Според документа, който трябва да бъде обсъден на среща на държавни служители и представители на автомобилни компании, субсидиите при зареждащи се от контакта хибриди (плъгин) да се повишат от 3000 до 4500 евро. За превозни средства на цена над 40 хил. евро безвъзмездната помощ ще нарасне до 5000 евро.

АБОНИРАЙТЕ СЕ ЗА КАПИТАЛ
Четете неограничено и подкрепяте усилията ни да пишем по важните теми
В подкрепа на Volkswagen

Правителството си е поставило за цел 10 млн. електрически автомобила да се движат по пътищата на страната до 2030 г., което е част от политиката на страната да навакса изостването в сектора в сравнение с конкурентите в САЩ и Китай.

Документът излезе на бял свят в деня, в който канцлерът Ангела Меркел изнесе реч в обновения завод на Volkswagen в Цвикау, където компанията даде старт на масово производство на своя електромобил ID.3, който ще струва около 30 хил. евро. Това е първата комерсиална масова кола на Volkswagen, базирана на технология, разработена единствено за автомобили с батерии. Досега около 35 хил. броя от този модел са били поръчани от клиентите, като моделът се смята за жизненоважна инвестиции за защита на работните места.

„Вече можем да кажем, че Цвикау е стълб на днешната германска автомобилна индустрия и на нейното бъдеще“, каза Меркел при откриването. „Нашата задача като политици е да създадем рамка, в която да се реализират нови технологични иновации“.

Посещението на германския канцлер Ангела Меркел в обновения завод за електрически автомобили в Цвикау подчертава големия залог, който направиха както Меркел, така и главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс.

Критиците на Меркел твърдят, че действа твърде меко спрямо автомобилната индустрия и не е успяла да постигне по-значим напредък в ограничаването на емисиите на парникови газове. В същото време Херберт Дийс се опитва да направлява скъпия преход към електромобили, без да създаде проблеми на един от стълбовете на германската индустрия.

Повече станции за зареждане

Меркел заяви, че правителството ще инвестира 3.5 млрд. евро до 2035 г. в изграждането на станции за зареждане на електрически автомобили. В неделя в редовния си подкаст тя каза, че на Германия са нужни 1 млн. зарядни станции до 2030 г. и призова производителите на автомобили и комуналните компании да изиграят своята роля в изграждането на необходимата инфраструктура. Източник на агенцията е заявил, че BMW планира да изгради 4000 станции за зареждане на електрически автомобили.

През септември по време на автомобилното изложение във Франкфурт производителите на автомобили в Европа предупредиха правителствата, че правилата на ЕС за намаляване на вредните емисии могат да бъдат пагубни за печалбите и работните места, тъй като основните клиенти не купуват електрически превозни средства.

Германските производители на автомобили ускоряват плановете си за пускане на електрически превозни средства, под натиск на Европейския съюз вредните емисии от въглероден двуокис да се намалят с 37.5% между 2021 и 2030 г., след като са се понижили с 40% между 2007 и 2021 г.

Бизнес – Източник: capital.bg

Свързани новини

SEAT пак счупи исторически рекорд по продажби

Bulgaria

Изпълнителният директор на Google поема кормилото на Alphabet

az

Apple вече без създателя на iPhone

Bulgaria

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.