Защо азиатското звено на AB InBev се отказа от най-голямото IPO в света за 2019 г.

Пивоварният гигант Anheuser-Busch InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес на фондовата борса в Хонконг. Решението на компанията се основава на редица фактори, сред които и „преобладаващите пазарни условия“, съобщава Reuters. IPO-то на Budweiser Brewing Company APAC щеше да бъде най-голямото в света за 2019 г., като се очакваше да набере до 9.8 млрд. долара. То щеше да помогне на компанията да намали дълга си и щеше да й даде пазарна оценка в границите между 54 и 64 млрд. долара.

Източници, запознати с въпроса, заявиха, че инвеститорите не са били склонни да приемат оценката на AB InBev за Budweiser APAC. Това нежелание е довело до по-слабия интерес от страна на американските фонд мениджъри, които се очакваше да бъдат сред големите играчи при IPO-то.

„Причината за това най-вероятно не са пазарните условия. Пазарът на IPO-тата е действащ с предпазливи инвеститори. Това е добър баланс – не е твърде горещо, не е твърде студено“, коментира директорът в Renaissance Capital Катлийн Смит.

Budweiser APAC е получила предложения за покупка на акции в рамките на целевия си диапазон от хедж фондове и компании за управление на богатството, но някои големи американски инвеститори, които често получават приоритет при IPO, са предложили цена под 40 хонконгски долара за акция, разкриха други запознати източници. При първични публични предлагания на борсата в Хонконг е възможно цената да бъде до 10% под целевия диапазон без одобрение на регулаторите.

Анализаторите на Bernstein миналата седмица определиха компанията като „висококачествен актив“, но изчислиха, че акциите предлагат само 6% ръст на IPO инвеститорите дори и на най-ниския ценови диапазон.

Пазарните настроения

Акциите на AB InBev, които затвориха с 1.5% по-ниско в петък, се търгуваха с 1.7% по-ниско в понеделник. Така компанията се превърна в една от най-слабо представящите се в индекса FTSEurofirst 300. Книжата на AB InBev, които са поскъпнали с 36% от началото на годината, все още са с 11% под нивото им през същия период на миналата година.

Анализаторите отбелязват обаче, че пазарите в момента са „живи“. Миналата седмица индексът S&P 500 премина границата от 3 хил. пункта, като отбелязва ръст от 20% за годината, докато хонконгският Hang Seng се е повишил с 10% през 2019 г.

С изключения като Uber Technologies и Lyft, чиито книжа в момента се търгуват под емисионните си цени, повече от три четвърти от големите IPO-та в Ню Йорк са довели до печалби за инвеститорите, показват данни на Dealogic.

В Хонконг акциите на компаниите в осем от двадесетте най-големи първични публични предлагания за годината се търгуват по-високо, включително най-голямото за тази година IPO на Hansoh Pharmaceutical Group.

Неуспешната флотация на Budweiser APAC дойде само ден след като застрахователната компания Swiss Re се отказа от IPO-то в Лондон в размер на 4.1 млрд. долара на британското застрахователно дружество ReAssure, позовавайки се на слабото търсене от институционалните инвеститори.

Удар по Хонконг

Отказът от листването на Budweiser APAC е своеобразен удар за Хонконгската фондова борса, която изостава от тази в Ню Йорк в годишната битка за лидерското място при IPO-тата в световен мащаб. Миналия месец компанията в сферата на недвижимите имоти ESR Cayman отложи листването си на борсата в Хонконг, което щеше да бъде в размер на 1.24 млрд. долара. Това се случва и в момент, в който борсата работи за хармонизиране на правилата за първично публично предлагане с глобалните си конкуренти.

Тя също така се стреми да съкрати петте дни, които понастоящем са необходими между ценообразуването и началото на търговията при IPO-тата – в Ню Йорк двете се случват в рамките на 24 часа.

Бизнес – Източник: capital.bg

Свързани новини

Изпълнителният директор на Google поема кормилото на Alphabet

az

Apple вече без създателя на iPhone

Bulgaria

Ароматният възход на „Тръст агро“

az

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.