Финансовите резултати
За разлика от предишни години през 2019 г. компанията не е била засегната негативно от продажби в местни валути, отбелязва анализаторът от Societe Generale Ан Кричлоу, цитирана от FT. Макар и 60% от производствените разходи на групата да са в евро, същият дял – 60%, от продажбите са в други валути, като за периода нарастването им е със 7%.
Стоковите запаси са се понижили с 5% за първите девет месеца, въпреки че продажбите са нараснали драстично през октомври. За модната индустрия това е тежък удар, защото най-продаваните дрехи трябва бързо да се заменят с нови и създават риск от презапасяване при смяна на модните тенденции. Шведският конкурент H&M (Hennes & Mauritz) беше натрупал над 4.4 млрд. евро в непродадени дрехи.
Разковничето на успеха
„Бизнес моделът ни винаги е залагал на ниска инвентаризация“, споделя изпълнителният директор на испанската компания Пабло Исла. „Благодарение на радиочестотната идентификация и на пълната стокова интеграция сме способни да управляваме бизнеса дори с по-малко.“
Повишението във финансовите резултати се дължи и на факта, че компанията откри още 41 физически магазина в световен мащаб. Zara започна да предлага продуктите си и онлайн в Южна Африка, Колумбия, Украйна и Филипините, като вече разполага с близо 7500 магазина, а стоките й се продават на над 200 пазара по света.
Inditex въведе специална радиочестотна идентификация с цел по-лесно проследяване на пратки, по-добра инвентаризация и в помощ на служителите. Чрез тази технология всяка дреха ще бъде проследявана чрез микрочип от фабриката до продажбата й. Испанският гигант въведе технологията напълно в обектите от брандовете Zara, Massimo Dutti и Uterqüe.
Собственикът на Zara планира да интегрира радиочестотната идентификация и в онлайн поръчките до края на следващата година. По този начин Inditex ще сближи пазара с клиента и ще изпраща пратките от най-близкия магазин, а не от централата на компанията в Северна Испания.