Таксиметровите шофьори искат да надуят цените, ето с колко

За поредна година таксиметровите шофьори искат минималната цена за километър в столицата да стане един лев за дневна тарифа и с десет стотинки отгоре при нощния превоз, съобщава „Монитор“.

Миналата година общинските съветници в София решиха с гласуване на минималната цена за услуга, че такситата не може да искат по-малко от 77 ст. на километър през деня и 88 ст. на километър през нощта. Дотогава в столицата нямаше фиксирана минимална цена, а само максимална на стойност – 1,30 лв. на км през деня и 1,95 лв. на км през нощта.

Липсата на ясна минимална цена предизвика и протести. Минималните и максималните тарифи по принцип трябва да се актуализират всяка година, което е разписано в закона и общинските съвети го решават. В най-големия град вече осма година няма промяна на тарифи и такси, коментираха от четирите големи национално представени организации – Съюз „Такси“, Браншовата камара на таксиметровите превозвачи, Националния съюз на превозвачите и Асоциация на таксиметровите синдикати.

Изменение на трите таксите – повикване, първоначална и престой, ще бъдат предложени от бранша за изменение на наредбата за услугите им след приемане на преминалия вече обществено обсъждане Закон за автомобилните превози. Според шофьорите е необходимо и тези такси да имат минимални и максимални цени. „Така един път и завинаги да има рамка, за да няма злоупотреби.

Отдолу сега се прави дъмпинг на пазара, а трябва да се избегнат измамите при превозите, от които страдат клиентите“, смята Кирил Ризов от Съюз „Такси“.

Таксиметровите шофьори искат и конкретно да бъде разписано в закона, че до 31 октомври всяка година общинските съвети ще решават за актуализация на данъка и тарифите на таксиметровите услуги.

Ако не гласуват нищо, остава старият размер, но при промяна тя да важи от началото на следващата година. Такситата да карат и по бус лентите, но само ако возят пътници. Идеята е стара, но за пореден път ще бъде дискутирана при разискванията на измененията на Закона за автомобилните превози в транспортната комисия.

Сега предложението отново е на масата, а целта на промяната е да улесни придвижването с такси и пътниците по-лесно да преодоляват задръстванията и да стигат до там, за където са тръгнали. Против шофиране в бус лентата са неправителствени организации, една от тях е „Спаси София“.

Свързани новини

Четвърти студент получи стипендия от ЧЕЗ

az

Ще поскъпнат ли тарифите на такситата в страната?

az

Почитаме Света мъченица Татяна

az

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.